Preloader
SOMETHING TO REMEMBER

30 Hari
Memahami Al-Qur'an

Tour De Qur'an ialah sebuah buku yang akan membawa para pembaca menjelajah
gedung khazanah Al-Qur'an dari juzu' ke juzu' dengan bahasa yang santai,
diselangi dengan kisah-kisah yang penuh pengajaran secara asas.
30 juzu' diceritakan dalam 30 hari.

Tour De Qur'an ialah sebuah buku yang akan membawa para pembaca menjelajah gedung khazanah Al-Qur'an dari juzu' ke juzu' dengan bahasa yang santai, diselangi dengan kisah-kisah yang penuh pengajaran secara asas. 30 juzu' diceritakan dalam 30 hari.

Tour De Qur'an

1 Tour
30 Juzu'
30 Hari

Pengembaraan Al-Qur'an
selama 30 Hari

Tour De Qur'an

Teman Yang
Dicari-cari
Selama Ini.

Dalam tour sepanjang 30 hari ini,
dapatlah kita bersama-sama menelusuri
kitab suci Al-Qur'an, lalu kita akan
mengetahui siapa sebenarnya sahabat
sampai ke syurga. Siapa? Al-Qur'an

Tour De Qur'an

Ketenangan Dan
Keseronokan Hidup

Dengan memahami dan menghayati erti cinta dan kasih Allah kepada manusia yang disampaikan melalui Al-Qur'an, pembaca akan memperolehi ketenangan dan keseronokan hidup.

Tour De Qur'an

Buku Yang Wajar
& Mesti Dimiliki

Menampilkan ilmu dan fakta yang perlu diketahui serta difahami berkait setiap ayat-ayat yang termaktub di dalam Al-Qur'an.

Tour De Qur'an
Premium Box

(11 Dalam 1)

Buku Tour De Qur'an yang dibungkus khas
di dalam sebuah kotak eksklusif bersama
10 barang lain di dalamnya

Ciri-Ciri Menarik
Buku Tour De Qur'an

Antara ciri-ciri menarik di dalam buku Tour De Qur'an

Isi Kandungan

Tour De Qur'an
Premium Box

1 x Buku Tour De Qur'an
1 x Buku Adab-Adab Pembawa Al-Qur'an
1 x Kad Doa Birrul Walidaini
2 x Penanda Buku
1 x Kad Ayat-Ayat Cinta Dari Tuhan
1 x Kad Doa Sebelum Membaca Al-Qur'an
1 x Kad Doa Selepas Membaca Al-Qur'an
1 x Sijil Eksklusif Khatam Buku Tour De Qur'an
1 x Kad Adab-Adab Membaca Al-Qur'an
1 x Kalendar 2022

Isi Kandungan

Tour De Qur'an
Premium Box

1 x Buku Tour De Qur'an
1 x Buku Adab-Adab Pembawa Al-Qur'an
1 x Kad Doa Birrul Walidaini
2 x Penanda Buku
1 x Kad Ayat-Ayat Cinta Dari Tuhan
1 x Kad Doa Sebelum Membaca Al-Qur'an
1 x Kad Doa Selepas Membaca Al-Qur'an
1 x Sijil Eksklusif Khatam Buku Tour De Qur'an
1 x Kad Adab-Adab Membaca Al-Qur'an
1 x Kalendar 2022

Mohd Azli Bin Abdullah Al-Hafiz

Penulis | Pendakwah

Seorang pelajar di Institut Pengajian Tahfiz Al-Qur'an (Nama lama Darul Qur'an, JAKIM) pada tahun 1993. Sebelum buku TOUR DE QURAN, beliau telah menerbitkan beberapa buku, antaranya Diari Murid Tua, Diari Haramain: Jalan-Jalan Cari Tuhan dan Diari Rehlah Anak Pak Lah. Beliau juga aktif dalam menyampaikan kuliah di seluruh Malaysia.

Apa Kata Mereka?

Apa Kata
Mereka Yang Memiliki
Buku Tour De Qur'an?

Cik Hanis
Read More
"Alhamdulillahhhh .......dah baca buku Tour De Qur'an ni. Syukur sangat dapat baca buku yang bermanfaat mcm ni. Hari bekerja pun masih boleh baca sebab cara penulisan dia ringkas buat saya mudah faham. Saya lagi suka tentang buku ni, sbb dia sesuai untuk orang macam saya yang nak faham al-Quran tapi tak pandai bahasa arab.....Lagi2, buku ni jugak ada gambar2 dan kisah2 golongan terdahulu jadikan Tour De Qur'an ni buku yang wowww bagi saya. So no excuse utk saya x belajar memahami al-Quran lepasni...."
Puan Feeqa
Read More
“Bila baca buku Tour De Qur’an ni, rasa isinya sgt bermanfaat bagi sy. Sebelum ni bila baca Al-Qur’an rasa kan best kalau tahu maksud ayat2 yg kita baca tu. So buku ni menepati kehendak sy. Ada terjemahan, asal usul surah dan penulisan yg senang faham. Nak bg adik yg masih bersekolah pun sesuai. Jadi sy recommend utk sesiapa yg ingin lebih memahami mendalami dan bertadabbur ayat2 Al-Qur’an.”
Encik Muhammad Hisyam
Read More
"Tour De Quran sampai jua di rumah. Hadiah unutk bacaan ramadhan tafsir kalam dari Ustaz Mohd Azli B Abdullah Al Hafiz, Ustaz kami ketika menuntut di MRSM Kuantan dulu. Terima kasih Ustaz atas naratif penceritaan yang mudah difahami tentang setiap satu surah dan juzuk Al-Quran yang terasa sangat dekat dihati. Alhamdulillah."
Nik Nur Husna
Read More
"Ayuhlah kita menghargai setip detik dalam bulan Ramadhan yang masih berbaki ini. Mungkin ramai dalam kalangan kita yang sudah mahir mambaca Al-Quran namun belum mampu unutk memhami isi kandungan Al-Quran itu sendiri jadi ini antara inisiatif yang boleh dilakukan dan diambil untuk cuba mehamai setiap bait-bait kalam cinta Allah SWT kepada kita. Ya Allah berkatilah kami."
Previous
Next

Dapatkan sekarang dan berpeluang memenangi PAKEJ UMRAH secara PERCUMA!

Dapatkan sekarang dan berpeluang memenangi PAKEJ UMRAH secara PERCUMA!

Dengan setiap pembelian RM100 ke atas, anda berpeluang untuk memenangi hadiah PAKEJ UMRAH secara PERCUMA!

Jom rebut peluang keemasan ini dan alami sendiri perjalanan ke Bumi Rehlah Muhammadiyyah!

Dengan setiap pembelian RM100 ke atas, anda berpeluang untuk memenangi hadiah PAKEJ UMRAH secara PERCUMA!

Jom rebut peluang keemasan ini dan alami sendiri perjalanan ke Bumi Rehlah Muhammadiyyah!

Tour De Qur'an

Mempelajari, memahami dan mentadabbur Al-Qur'an sangat dituntut kepada umat Islam. Tadabbur adalah usaha yang perlu dilakukan untuk memahami mesej yang ingin disampaikan oleh Allah dalam setiap perkataan dan ayat dalam Al-Qur'an. Dengan buku Tour De Qur'an ini yang menceritakan dari juzuk ke juzuk sedikit sebanyak akan membantu untuk memahami dan menghayati kandungan kitab suci Al-Qur'an. Mudah-mudahan buku ini akan menjadi salah satu asbab putiknya cinta pembaca kepada Al-Qur'an.

Tour De Qur'an © 2022 All Rights Reserved.
Mahsyar Group Berhad